جدیدترین رتبه‌بندی دانشگاه‌های دنیا در سال 2011
دانلود کتاب جزوه و اخبار دانشگاه
موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی اهواز

نتایج دوازدهمین نسخه رتبه بندی دانشگاه‌های جهان بر اساس وب سنجی در ژانویه ۲۰۱۱ اعلام شد که در این رتبه بندی که وسیعترین رتبه بندی در جهان است عملکرد ۱۲ هزار وب سایت دانشگاهی در سراسر جهان مورد بررسی و دسته بندی قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، در رتبه بندی سال ۲۰۱۱ تغییراتی از جمله رتبه بندی‌های محلی و منطقه‌ای بیشتر و ارزیابی دوباره شاخصهای رتبه بندی برای نمایش بیشتر تاثیر آکادمیک حضور اینترنتی دانشگاه‌ها صورت گرفته است. در این دوره از رتبه بندی تمرکز تنها بر روی ابعاد تحقیقاتی دانشگاه‌ها نبوده و دیگر فعالیتهای آکادمیک از جمله آموزش، میزان مشارکت انجمنها، میزان انتقال تکنولوژیکی و دانش را نیز تحت پوشش خود قرار داده است.

نتایج کلی نسخه جدید رتبه بندی وبومتریک نشان دهنده سلطه بی چون و چرای دانشگاه‌های آمریکایی است. در حالی که موسسه MIT رتبه اول دانشگاه‌های جهان را به خود اختصاص داده است. در میان ۲۰۰ دانشگاه برتر جهان ۱۱۵ دانشگاه از آمریکا حضور دارند و در این میان ۱۶ دانشگاه نیز متعلق به کانادا هستند.

شکاف دیجیتالی آکادمیک میان دانشگاه‌های آمریکایی و دانشگاه‌های متعلق به کشورهای در حال توسعه همچنان برجای خود باقی مانده است. تنها نام ۵۹ دانشگاه اروپایی در میان ۲۰۰ دانشگاه برتر به چشم می‌خورد که ۱۰ دانشگاه به بریتانیا تعلق دارند. همچنین جهانی شدن وب منجر به پدیدار شدن بین المللی دانشگاه‌های فرانسوی، استرالیایی، اسکاندیناوی، سنگاپور و تایوانی شده است.

بر اساس رتبه بندی جدید وبومتریک، رتبه ۱۰ دانشگاه برتر جهان به ۱۰ دانشگاه و موسسه آکادمیک آمریکایی اختصاص یافته است. MIT (موسسه تکنولوژی ماساچوست) در رتبه اول، هاروارد در رتبه دوم، استنفورد در رتبه سوم، کالیفرنیا برکلی در رتبه چهارم، کرنل در رتبه پنجم، ویسکنزین مدیسن در رتبه ششم، میشیگان در رتبه هفتم، مینه سوتا در رتبه هشتم، واشینگتن در رتبه نهم و دانشگاه پنسیلوانیا در رتبه دهم قرار دارند.

۱۰ دانشگاه برتر جهان از دیدگاه وب سنجی

جدیدترین رتبه‌بندی دانشگاه‌های دنیا 2011

نکته شگفت‌انگیز این نسخه از رتبه‌بندی وبومتریک، حضور دانشگاه ملی تایوان در رتبه ۱۲ جهانی است. ۱۰ دانشگاه برتر آمریکای شمالی و کانادا نیز مشابه رتبه بندی جهانی بوده و به همان ترتیب از MIT آغاز شده و به پنسیلوانیا ختم می‌شود.


رتبه‌بندی دانشگاه‌های اروپا، اروپای مرکزی و شرقی از نظر وب سایت
به گزارش مهر، چهار رتبه برتر دانشگاه‌های اروپایی به دانشگاه‌ها بریتانیا اختصاص یافته‌اند: کمبریج، کالج لندن، ساوثهمپتون، آکسفورد، موسسه تکنولوژی سوئیس، دانشگاه اسلو نروژ، دانشگاه هلسینکی فنلاند، دانشگاه ادینبرگ انگلستان، دانشگاه گلاسکو انگلستان و دانشگاه وین اتریش به عنوان ۱۰ دانشگاه برتر اروپا انتخاب شده‌اند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








ارسال توسط زینب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 44
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 162
بازدید ماه : 655
بازدید کل : 37668
تعداد مطالب : 78
تعداد نظرات : 11
تعداد آنلاین : 1

javahermarket